Klantenservice / FAQ's
Snel zelf regelen?
Met de veelgestelde vragen op deze pagina kom je een heel eind.
Je eigen Rieten.nl account?
Volg je bestelling, stel een vraag, doe een herhaal bestelling of retourneer via je account
Neem contact op
Veelgestelde vragen
Levering en verzending
1.1 Wat zijn de verzendkosten?
We werken met verschillende bezorgdiensten om de meest voordelige verzendwijze te krijgen per bestelling. We kijken bij elke bestelling onder andere naar het gewicht en de afmetingen.
Wil jij je bestelling in delen laten verzenden? Dat kan, daarvoor betaal je wel wat extra. Hieronder vind je een overzicht van de tarieven.
Dit zijn de verzendtarieven:
- Brievenbus pakket: €5.00 (NL)
- Brievenbus pakket: €7.50 (BE)
- Standaard pakketten: € 7,50 (NL & BE)
LET OP!
Heb je meerdere producten in één bestelling dan wordt er gekeken naar de afmeting en het gewicht van het pakket.
1.2 Wanneer heb ik mijn bestelling in huis?
Wanneer een product op voorraad is en je besteld voor 16:00 uur, dan verzenden we nog dezelfde dag.
1.3 Mijn bestelling is verzonden, maar nog steeds niet bezorgd
Heb je een verzendbevestiging van ons gehad, maar je hebt de deal(s) nog steeds niet ontvangen?
- Controleer de Track & Trace code, misschien geeft die je meer informatie over waar het pakket is.
- Controleer je brievenbus, wie weet vind je daar een briefje van de vervoerder met meer informatie.
- Controleer je e-mail inbox , misschien heb je een mail ontvangen van de vervoerder.
- Controleer je e-mail inbox of je een e-mail hebt ontvangen over een eventuele vertraging?
- Controleer of je bezorgadres juist in je account staat.
Alles gecontroleerd, maar nog steeds aan het tasten in het duister? Neem contact op met onze klantenservice via het contactformulier, dan gaan we op onderzoek uit.
1.4 Mijn pakket is afgeleverd, maar ik heb niets ontvangen.
Wat vervelend dat je je pakket niet hebt ontvangen. Klopt het bezorgadres in de Track & Trace code wel? Heb je misschien een briefje ontvangen in je brievenbus of een email met meer informatie van de bezorgdienst? Zo niet? Neem dan contact met ons op via het contactformulier.
Wat als ik niet thuis ben tijdens een bezorgpoging? Meestal komt de bezorger de volgende dag nogmaals langs of de bezorger geeft het af bij de buren, maar wat er precies gebeurt, hangt af van de vervoerder.
1.5 Ik heb voor 16:00 uur besteld, waarom is mijn pakket nog niet verzonden?
Je kunt natuurlijk niet wachten tot jij je bestelde producten in handen heb!
Bestel je meerdere producten en zitten hier producten tussen met een langere levertijd of is een item uitverkocht geraakt, dan wachten wij met verzenden tot de bestelling compleet is om zo het milieu zo min mogelijk te belasten met extra (deel)zendingen.
Wil jij je bestelling in delen laten verzenden? Dat kan, daarvoor betaal je wel wat extra. Kijk bij de verzendkosten wat je dan extra betaald.
1.6 Mijn Track & Trace code beweegt niet.
1.7 Door wie wordt mijn pakket bezorgd?
Afhankelijk van de grootte, het gewicht en het type product kiezen we de meest geschikte bezorgdienst. We werken samen met PostNL en GLS. In de verzendbevestiging zie je door welke vervoerder je pakket wordt bezorgd.
Post NL
Brievenbus pakketten worden verzonden Post NL.
Wanneer er een tracking bekend is, dan wordt deze per e-mail verzonden naar de klant. Met dit tracking nummer kun je het pakket volgen en zien wanneer het pakket geleverd zal worden. Post NL doet 2 afleverpogingen, daarna gaat het pakket naar het dichtstbijzijnde afhaallocatie en blijft het daar liggen voor 14 dagen. Wordt het pakket niet binnen deze 14 dagen opgehaald, dan wordt het pakket automatisch retour gestuurd.
GLS
Standaard pakketten worden verzonden GLS.
Wanneer er een tracking bekend is, dan wordt deze per e-mail verzonden naar de klant. Met dit tracking nummer kun je het pakket volgen en zien wanneer het pakket geleverd zal worden.
Annuleren en retour
2.1 Hoe werkt retourneren?
Kijk ook op verzenden en retourneren voor de volledige instructies
2.2 Mag ik mijn product retourneren?
- Producten die al uit de verpakking zijn gehaald,
- Producten die na gebruik (of nadat de verpakking is open gemaakt) door persoonlijke hygiëne niet teruggestuurd kunnen worden.
- Speciaal voor jou bestelde producten.
- Producten uit de outlet / uitverkoop
In sommige situaties wordt je retouraanvraag niet geaccepteerd:
- Als je het product al in gebruik hebt genomen. Je mag het product natuurlijk wel even testen om een indruk te krijgen.
- Als je het product incompleet terugstuurt (accessoires of handleidingen ontbreken bijvoorbeeld).
- Als je een product niet retourneert in zijn eigen verpakking.
Je kunt tot 14 dagen na ontvangst van je bestelling je pakket retour sturen. Dit doe je door een retourverzoek in te dienen. Je krijgt daarna een e-mail met het instructies.
Twijfel je of je jouw product retour mag? Vraag het vooral bij ons na.
2.3 Kan ik een gedeelte van mijn bestelling annuleren of wijzigen?
2.4 Hebben jullie mijn retourzending al ontvangen?
Heb je een bestelling geannuleerd en het pakket retour gestuurd? Dan krijg je een e-mail zodra het pakket bij ons is aangekomen en we je retour hebben verwerkt. De verwerking na aankomst kan een paar werkdagen in beslag nemen.
Bewaar voor de zekerheid altijd het verzendbewijs! Dit is de bon waarop de Track & Trace code staat van de retourzending. Deze bon krijg je als je het pakket afgeeft bij de bezorgdienst. Hiermee kun je de terugreis van het pakket volgen en kunnen we een eventueel onderzoek starten als het pakket zoekraakt!
2.5 Ik heb mijn product(en) retour gestuurd, hoe nu verder?
- Je kunt je pakket op de voet volgen met de Track & Trace code. Deze code kreeg je van de bezorgdienst toen je het pakket bij hen inleverde.
- We ontvangen en verwerken de retourzending, hierover ontvang je een e-mail.
- We starten de terugbetaling en je ontvangt het geld terug binnen twee tot vijf werkdagen. Dit gebeurt via dezelfde betaalmethode als waarmee je de bestelling hebt betaald.
Bestellen en betalen
3.1 Kan ik meerdere bestellingen samenvoegen?
3.2 Wat zijn de verzendkosten?
We werken met verschillende bezorgdiensten om de meest voordelige verzendwijze te krijgen per bestelling. We kijken bij elke bestelling onder andere naar het gewicht en de afmetingen.
Wil jij je bestelling in delen laten verzenden? Dat kan, daarvoor betaal je wel wat extra. Hieronder vind je een overzicht van de tarieven.
Dit zijn de verzendtarieven:
- Brievenbus pakket: €5.50 (NL)
- Standaard pakketten: € 7,50 (NL)
- Standaard pakketten: € 8,50 (BE & DU)
LET OP!
Heb je meerdere producten in één bestelling dan wordt er gekeken naar de afmeting en het gewicht van het pakket.
3.3 Kan ik mijn bestelling ruilen?
3.4 Ik heb een dubbele order geplaatst! Wat nu?
3.5 Kan ik nog een product toevoegen aan mijn afgeronde bestelling?
Nee, je kunt geen artikel toevoegen aan een afgeronde bestelling.
Garantie
4.1 Wat is de garantie van mijn product?
Alles over garantie en onze garantievoorwaarden vind je hier
4.2 Niet tevreden?
Contact rieten.nl
5.1 Hoe kom ik in contact met Rieten.nl?
Kom je er niet uit via de site en neem je liever direct contact met ons op?
Neem contact met ons op via:
- Het contactformulier of stuur direct een e-mail naar [email protected]
- Liever bellen? stuur ons een email met je telefoonnummer en een terugbel verzoek dan bellen we je op een passend moment terug.
5.2 Hoe maak ik een account aan?
Je kunt rechtsboven aan op registreer klikken en de rest wijst zich vanzelf.
Wat kun je met je Rieten.nl account?
Met je account kun je bestellingen plaatsen, bestellingen herhalen, een serviceverzoek aanmaken en gemakkelijk gebruikmaken van het contactformulier om ons vragen te stellen.
5.3 Inloggen lukt niet, wat nu?
Het kan zijn dat je voor juli 2023 een account heb aangemaakt en na deze datum niet meer kunt inloggen. Geen zorgen, maak gewoon een nieuw account aan met je gewenste email en zelf gekozen wachtwoord.
Heb je na juli 2023 een account aangemaakt en ben je je wachtwoord vergeten? Vraag dan een nieuw wachtwoord aan door op de link te klikken en je ontvangt gelijk een nieuw wachtwoord in je mailbox.